12 april 2015: een dag om nooit te vergeten!

Zondag 12 april 2015 was het dan eindelijk zo ver. Na weken van voorbereidingen was het eerste evenement, ‘Drive for Once’ van stichting R.E.V.I. aangebroken.

Vrijdag, zaterdag en zelfs zondag nacht werden er door tal van vrijwilligers het terrein opgebouwd. De tenten werden geplaatst, de hekken werden op de juiste plek gezet, de spandoeken werden opgehangen en de laatste kleine dingen werden geregeld.

Zondag om 09.00 uur arriveerde alle 11 auto’s van rijschool Wilco op het terrein, iets wat zorgde voor een mooi moment. Om 09.30 kwamen de eerste deelnemers zich melden om vervolgens om 10 uur de eerste ronde van een half uur te rijden.

Voor de meeste deelnemers was de eerste ronde spannend, maar aan het getoeter te horen voelden de meesten zich al snel thuis achter het stuur. Frank, een van de deelnemers, vertelt tegen Omroep Brabant: ‘Het is best lastig, want je bent én aan het kijken én aan het sturen. Je moet best veel dingen tegelijk doen, maar het is fantastisch leuk. Ik heb net een bocht gemaakt! En de toeter heb ik ook al gevonden!’

De bezoekers die bij de pitsstraat of bij het uitkijkpunt stonden, konden alleen maar blije gezichten zien bij de deelnemers. Iets wat bij de organisatie en de vrijwilligers ook een grote glimlach op hun gezicht bezorgde.
In de pauze en na afloop van het evenement was er voor de deelnemers nog de gelegenheid om een rondje mee tijden met bijvoorbeeld een Ferrari of een Porsche. Dit maakte de dag compleet!

Deze dag hebben wij in totaal 60 mensen een onvergetelijke ervaring kunnen bezorging. Iets waar wij als organisatie zeer dankbaar en blij om zijn. Aan alle reacties te horen, heeft iedereen een super leuke dag gehad!

Namens de organisatie willen wij alle vrijwilligers en sponsoren bedanken voor hun bijdrage. Zonder hen was Drive For Once niet mogelijk geweest.
Daarnaast willen wij alle enthousiaste deelnemers bedanken voor hun deelname en alle bezoekers voor het aanmoedigingen van de deelnemers.

Foto’s van het evenement zijn te vinden in het fotoalbum of klik hier.
Verder een aantal links van verschillende media die aanwezig zijn geweest op het evenement:

Op naar het volgende evenement!