2016

Op deze pagina staan de evenementen die door de stichting worden georganiseerd in 2016.

2 en 3 april 2016 – DrachtenPoster afbeelding Drachten

In het weekend van 2 en 3 april 2016 breidt stichting R.E.V.I. haar evenementen voor de eerste keer uit buiten de regio. Het evenement vindt plaats in het Verkeerseducatiecentrum (VEC) te Drachten.
Op zaterdag 2 april mogen mensen met een visuele beperking het autorijden zelf ervaren en op zondag 3 april mensen met een verstandelijke beperking.
Zij mogen allen ongeveer twee keer 25 minuten autorijden onder begeleiding van een rijinstructeur in een lesauto. Beide dagen start het evenement om 10.00 uur en eindigt het om 17.00 uur. Dit evenement wordt gerealiseerd in samenwerking met Stichting Bevordering Verkeerseducatie (SBV) en verschillende rijscholen uit de regio.

Het rijden zal plaatsvinden op een afgesloten circuit. Aan de rand van het circuit is er een mogelijkheid voor bezoekers om de deelnemers te zien rijden. Tevens zal het evenement voorzien zijn van catering en muziek. Al met al weer een leuke dag voor vooral de deelnemers, maar ook voor de begeleiders en bezoekers. Dus kom gerust een kijkje nemen en de deelnemers aanmoedigen! Het adres is: De Knobben 100, 9202 XJ Drachten

Hoe kun jij jezelf of iemand anders aanmelden? Stuur een e-mail naar stichtingrevi@hotmail.com. Vermeld bij opgave specifiek om welke dag het gaat, de naam, het adres en de geboortedatum. Voor deelname wordt een kleine bijdrage van €10,- gevraagd per deelnemer. Let op: deelname is alleen mogelijk vanaf 16,5 jaar. De inschrijving start op zaterdag 20-02 en vol is vol!

9 en 10 april 2016 – DeurnePoster Deurne

Net zoals ons eerste evenement afgelopen jaar, zal in het tweede weekend van april een evenement in onze woonplaats Deurne worden georganiseerd. Dit jaar niet één dag, maar twee dagen! Het evenement wordt weer gehouden op het industrieterrein Binderen-Zuid te Deurne.
Op zaterdag 9 april mogen mensen met een visuele beperking het autorijden zelf ervaren en op zondag 10 april mensen met een verstandelijke beperking.
Er kunnen per dag maximaal 72 mensen met een visuele of verstandelijke beperking twee keer 25 minuten autorijden onder begeleiding van een rijinstructeur in een lesauto.
Beide dagen start het evenement om 10.00 uur en eindigt het om 17.00 uur. Dit evenement wordt gerealiseerd in samenwerking met verschillende rijscholen uit de regio. Tussen 13.00 uur en 14.00 uur is er een pauze waarin voor de deelnemers een verrassing is. Deze wordt later bekend gemaakt.

Tijdens het evenement zal het volledige terrein afgesloten worden. Centraal op het terrein zal een grote tent geplaatst worden waar catering aanwezig is. De dag zal ondersteund worden met muziek en media. Al met al een leuke dag voor vooral de deelnemers, maar ook voor de begeleiders en bezoekers! Dus kom gerust een kijkje nemen en de deelnemers aanmoedigen. Het adres is: Beukelsdijk 2, 5753 PA Deurne

17 april 2016 – Emmen

Het derde weekend van april gaat er ook een evenement plaatsvinden. Ditmaal in de provincie DrPoster Drive for Once Emmen - 17 april 2016enthe: Emmen. Het evenement wordt gehouden op het bedrijventerrein A37. Mensen met een verstandelijke beperking krijgen hier de kans een keer het autorijden zelf te ervaren. Zij mogen allen ongeveer twee keer 25 minuten autorijden onder begeleiding van een rijinstructeur in een lesauto. De dag start om 10.00 uur en eindigt om 17.00 uur. Dit evenement wordt gerealiseerd in samenwerking met verschillende rijscholen uit de regio.

Tijdens het evenement zal het volledige bedrijventerrein afgesloten worden. Het ontvangst van de deelnemers, begeleiders en bezoekers zal zijn in het Routier restaurant aan de Edisonstraat 2 in Emmen. Aan de rand van de weg is er mogelijkheid voor bezoekers om de deelnemers te zien rijden.

Hoe kun jij jezelf of iemand anders aanmelden? Stuur een e-mail naar stichtingrevi@hotmail.com. Vermeld bij opgave specifiek om welke dag het gaat, de naam, het adres en de geboortedatum. Voor deelname wordt een kleine bijdrage van €10,- gevraagd per deelnemer. Let op: deelname is alleen mogelijk vanaf 16,5 jaar. De inschrijving start op vrijdag 11-03 en vol is vol!

22 mei 2016 – Apeldoorn

Op 22 mei 2016 organiseren wij in samenwerking met Parc Spelderholt en de Politieacademie Apeldoorn een editie van Drive for Once in Apeldoorn. Mensen met verstandelijke beperking mogen hier eenmalig achter het stuur plaatsnemen. Er zijn ongeveer 65 plaatsen beschikbaar en allen mogen twee keer 25 minuten autorijden in een lesauto. Dit wordt gerealiseerd door verschillende rijscholen uit de regio. De dag start om 10.00 uur en eindigt omPoster Drive for Once Apeldoorn - 22 mei 2016 17.00 uur.

Het evenement gaat plaatsvinden op het terrein van de Politieacademie Apeldoorn. Tijdens het evenement is het volledige terrein afgesloten en wordt er een speciale route voor de deelnemers opgezet. Centraal op het terrein zal een tent geplaatst worden waar catering aanwezig is. Al met al een leuke dag voor vooral de deelnemers, maar ook voor de begeleiders en bezoekers! Dus kom gerust een kijkje nemen en de deelnemers aanmoedigen. Het adres is: Arnhemseweg 348, 7334 AC Apeldoorn.

De inschrijving is al gestart en vol is vol!