Stichting R.E.V.I.

Wie zijn wij?Stichting R.E.V.I.

De naam zegt het eigenlijk al: R.E.V.I. – Rij Ervaring Voor Iedereen.
Een auto besturen lijkt zo gewoon voor de meeste, maar voor personen met een beperking is autorijden meestal onmogelijk. En dat terwijl het vaak bovenaan hun wensenlijst staat. Wij willen graag iedereen de kans geven om autorijden te ervaren.

Onze stichting zet zich in om mensen met een verstandelijke, zintuiglijke of lichamelijke beperking een keer zelf auto te laten rijden. De stichting wil dit mogelijk maken aan de hand van evenementen. Hierdoor kunnen deze mensen een keer zelf ervaren hoe het is om een auto te besturen. Dit wordt gedaan in echte lesauto´s, op afgesloten wegen of op een afgesloten circuit onder begeleiding van  rij-instructeurs met jarenlange ervaring.

Het bestuur van de stichting bestaat uit vier bestuursleden:

Wilco van de Valk – Voorzitter
Daphne Brouwers – Penningsmeester / woordvoerster
Marco Heeren – Bestuurslid
Paulien Vriends – Bestuurslid

Met veel enthousiasme worden door dit bestuur evenementen georganiseerd waarbij iedereen het autorijden een keer kan ervaren . Drie van de vier bestuursleden zijn tevens ook rij-instructeur, waardoor  zij precies weten wat nodig is om deze mensen een keer auto te kunnen laten rijden.

Hoe zijn wij ontstaan?

Een aantal van onze bestuursleden hebben in november 2011 met een groep visueel gehandicapten gereden op het TT Circuit in Assen. Dit is door iedereen als een mooie dag ervaren. Het enthousiasme en de waardering was zo groot dat het bij iedereen is blijven hangen. Zo is het initiatief ontstaan om een stichting op te richten die het mogelijk maakt om iedereen een keer het autorijden zelf te laten ervaren.